mandag 14. september 2009

Norge mot Sverige!









Godteriprodusenten Leaf har siden et par uker tilbake lansert kampanjen "BLI ÅRETS GODTERISTJERNE". Kampanjen går parallelt i både Norge og Sverige og har landingssiden dinpose.com i Norge og dinpase.se i Sverige.

Inne på selve kampanjesiden skal man kreere sin egen pose med Godt & blandet. Man får designe posen i sine favorittfarger og fylle posen med det godteriet som man liker best.

Leaf Norge valgte å samarbeide med Nettby for å drive trafikk til kampanjesiden og Leaf Sverige valgte radio som hovedmedium. Da kampanjen går parallelt i begge landene så er dette opplagt for intern konkurranse og selvsagt vil begge landene få inn flest bidrag.

På Nettby så annonserer Leaf Norge gjennom bannerannonser:



...og gjennom en så kallet Partnerprofil på Nettby:



Partnerprofilen linker til kampanjesiden dinpose.com men viser også frem den aktuelle listen over de 10 mest likte bidragene så langt. Partnerprofilen har per dags dato fått 9 254 Fans.

Ifølge Statiska Centralbyrån så bor det 9 292 359 mennesker i Sverige og ifølge SSB så bor det 4 825 500 mennesker i Norge. Med nesten dobbelt så mye mennesker så burde Sverige få inn flest bidrag, men så langt er det faktisk Norge som ligger i topp!

Den norske kampanjesiden har fått in 12 159 bidrag og den svenske kampanjesiden har kun fått inn 7 767 bidrag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar